Ma biztos valami front van, mert nagyon aktív vagyok :) Bár a kronológiai sorrend némileg borulni fog, mert a szombati kirándulásról majd csak ezután írok, de ellenállhatatlan vágyat érzek, hogy beszámoljak a mai vacsiról :)

Tudjátok, nem vagyok egy nagy konyhatündér, így eddig nem is próbálkoztam a tengeri herkentyűk elkészítésével. Otthon a rákragu levessel ki is merült a tudományom, itt meg főlkeg az éttermekben kóstolgatom őket. Persze a boltokban itt hal- és tegeri kütyü-pult mindenütt van, húspult meg csak előre kicsomagolt áruval található.

Szóval régebb óta szemezek ezekkel, de most döntöttem úgy, hogy kipróbálom őket.

Íme az eredmény képekben:

A lányok csak nézegetni, fogdosni szeretik a rákokat, megenni már kevésbé, pedig szerintünk nagyon-nagyon finom!

 

 

 

 

 

 

 

Először is beszereztem egy adag rákot.

 

 

 

Kibontottam, megmostam őket.

 

 

Ezután jött a tisztítás: először is lefejeztem és lelábaztam szegényeket, bár ez még  a könnyebbik része volt. Aztán a hátukon a páncélt felvágva ki kell belezni őket. Hát ez felejthető élmény :( és elég pepecsmunka.

Aztán ismét mosás következett.

 

Forró olívaolajba nyomtam pár gerezd fokhagymát és ebben sütöttem meg a rákokat. Pár perc alatt kész van, csak egyszer meg kell őket fordítani.

Mikor minden rák rózsaszínre sült és szépen összekunkorodott akkor jöhet a fűszerezés: kis zöld citrom levével meglocsoljuk, só, bors, petrezselyemzöld, (meg a recept szerint egy gyűszűnyi sherry, de az nem volt itthon). Még egy picit összesütjük és kész!

És bár ez hivatalosan előétel én salátát csináltam hozzá és friss puha kenyérrel vacsorának is jó volt, hírmondó sem maradt belőle. Ja, és egy pici citromlevet kell csepegtetni a rákra, úgy tökéletes!

¡Que aproveche!

 

 Egyetlen tanulság volt: legközelebb dupla adag rákot veszünk! :)

 

Szerző: bodnarcsalad  2009.08.05. 00:07 Szólj hozzá!

Címkék: gastro

A bejegyzés trackback címe:

https://bodnarcsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr721289509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása